Anno 2019 maken steeds meer bedrijven gebruik van sociale media om in contact te kunnen komen met de doelgroep. Dit is een slimme strategie, omdat de doelgroep op een creatieve en leuke manier benaderd kan worden. In dit artikel geven wij onze visie over social media marketing. De gegevens zijn gebaseerd op de informatie van Dutchblue.nl. Veel leesplezier!

Welk platform is interessant?

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, moet er gekeken worden naar de customer journey van de doelgroep. Elke doelgroep kent haar eigen patronen en interesses. De strategie van bedrijf A hoeft niet per direct te werken bij bedrijf B. Het is dus belangrijk om vanuit de customer journey, oftewel buyer journey te kijken.

De customer journey geeft meer inzicht in hoe de doelgroep met het bedrijf in contact komt. Als er vanuit onderzoek naar voren komt dat de doelgroep zich voornamelijk op Facebook profileert, dan kan het lonen om vooral op dat platform te targeten.

Hoe kan je gebruik maken van Facebook?

Het is relevant om de algoritme van Facebook goed te kennen. Zo begrijp je precies wat Facebook vraagt en kan je hierop inspelen. Tevens biedt Facebook de mogelijkheid om lookalike audiences te creëren. Dit zijn andere  gebruikers die tot jouw doelgroep zou kunnen behoren, gebaseerd op interesses en activiteit. Zo kan je de omvang van jouw doelgroep nog altijd uitbreiden.

Als je geen verstand hebt van social media marketing, dan kan het lonen om deze activiteit uit te besteden aan een ervaren bureau. Ben je woonachtend in Rotterdam? Dan adviseer ik je om het bij een online marketing bureau rotterdam uit te besteden.