Tegenwoordig is social media marketing een vrij wijdverbreide praktijk. Het gaat gewoon om het gebruik van sociale mediaplatforms om een ​​bedrijf online op de markt te brengen. Uitbesteden is wanneer je jouw sociale media campagne (of een van de andere marketingstrategieën van jouw bedrijf) overdraagt ​​aan een extern bureau. Bedrijven besluiten meestal om uit te besteden wanneer ze niet genoeg werknemers in huis hebben om alle verschillende marketingcampagnes die ze willen uitvoeren te beheren, of wanneer ze geen werknemers hebben met ervaring in een bepaald gebied.

Facebook

Facebook is een van de meest populaire sociale mediaplatforms voor marketing. Als gevolg hiervan genereert het bijna 25 procent van het sociale verwijzingsverkeer. Als het bedrijf Facebook als een van zijn marketingplatforms gebruikt, kun je veel verschillende advertentietechnieken proberen. Posten heeft veel kracht omdat het je de mogelijkheid geeft om met je volgers een gesprek te beginnen. Al jouw berichten geven de volgers de mogelijkheid om te reageren, wat kan uitgroeien tot klant-tot-klantgesprekken over de bedrijf en producten.

Instagram

Instagram is een ander soort social media marketing platform dan Facebook en Twitter. Waar de eerste twee platforms zich meer concentreren op geschreven inhoud, is Instagram gebaseerd op foto’s. Elk bericht moet een foto of korte video bevatten en de enige geschreven inhoud is in bijschriften. Je kunt Instagram gebruiken om afbeeldingen te posten van alles wat met het bedrijf te maken heeft, zoals foto’s van achter de schermen, nieuwe producten, korte fragmenten van een getuigenis van een klant en meer. Je kunt ook betaalde advertenties op Instagram plaatsen, die net als Facebook en Twitter je in staat stellen om de doelgroep te targeten, zodat je de meest waardevolle potentiële klanten op de markt bereikt met de juiste social media marketing.

Pinterest

Pinterest is pas 5 jaar oud, maar is nu al het derde meest populaire sociale netwerk in de VS. Gezien het groeiende gebruikersbestand, wordt marketing op het platform steeds populairder. Dit platform is een plek voor het “vastzetten” van online inhoud die andere gebruikers kunnen zien. Je kunt inhoud zoals producten, originele afbeeldingen en blog posts vastzetten en afbeeldingen toevoegen om ervoor te zorgen dat jouw volgers meer willen weten. Het is ook handig om de berichten van andere mensen te ‘herhalen’. Er zijn ook PPC-advertenties beschikbaar voor Pinterest, gepromote pinnen genaamd, waarmee je kunt bepalen welke demografie uw advertenties ziet en alleen betaalt wanneer erop wordt geklikt.

LinkedIn

Misschien beschouw je LinkedIn in eerste instantie niet als een van de beste sociale media marketing platforms om je bedrijf op de markt te brengen, maar dat zou je wel moeten doen. Vooral omdat het 4 keer meer bezoekers naar je homepage kan leiden dan Facebook en Twitter. Als je jouw bedrijf op LinkedIn wilt promoten, is het beter om lange artikelen te plaatsen in plaats van korte berichten. Als professioneel platform zijn long reads en artikelen beter geschikt voor het gebruikersbestand.